Oct 13

Myjnia fryzjerska to nie wszystko. Trzeba mieć predyspozycje

Nawet najlepiej wyposażony salon fryzjerski nie będzie gwarantem dobrze prosperującego biznesu. Ważne jest bowiem, by umieć dopasować fryzurę do twarzy i osobowości i mieć to coś – co przyciągnie klientki. Fryzjer, to wbrew pozorom, bardzo trudny zawód i nie każdy się do niego nadaje.

Wyczucie stylu i dobry smak

Niezmiernie ważne jest, by czesać stylowo. Tak, by fryzura wyglądała wprost olśniewająco i pasowała do twarzy. Dobry fryzjer jest na wagę złota i to w głównej mierze on wpływa na to że salon dobrze lub źle prosperuje. Jeśli klientki będą zadowolone, a uczesanie będzie się im podobało, to za jakiś czas znów wrócą, a dodatkowo przyprowadzą swoje koleżanki. Oczywiście w czasach tak dużej konkurencji, jaka jest obecnie na rynku nie można zapominać o odpowiednim urządzeniu wnętrza i doborze sprzętu. Zarówno myjnia fryzjerska, jak i fotele muszą być najwyższej klasy. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, ale na dłuższą metę ludzie wracają tylko, jeśli są zadowoleni z realizacji usług. Nie jest prosto odpowiedzieć na pytanie: co to znaczy być dobrym fryzjerem. Z pewnością liczą się zdolności, bo jeśli ktoś ma przysłowiowe dwie lewe ręce, to nawet edukacja pod okiem mistrzów fryzjerskich niczego mu nie da. Jednak umiejętności to nie wszystko, bo stale trzeba się szkolić i być na bieżąco z trendami, a te zmieniają się co kilka miesięcy. To, że w danym momencie stawia się na asymetrię, nie oznacza, że za pół roku będzie to nadal w modzie. Każde uczesania wymaga nieco innej techniki, a czasem specjalnych urządzeń i akcesoriów. Niezwykle istotne jest więc, by wciąż się rozwijać. Warto jeździć na targi branżowe lub przeglądać pisma o tematyce myjnia fryzjerska.

Komunikatywność to podstawa

Fryzjer to w jakimś sensie psycholog. Wielu klientów przychodzi do salonu, by poprawić sobie humor. Nagłe zmiany w uczesaniu i w ubiorze mogą świadczyć o wielkich zmianach w życiu. Często kobiety po rozwodzie, czy innym traumatycznym przeżyciu wyglądają całkowicie inaczej.
Fryzjer powinien wyczuć, czy danej osobie zależy na spektakularnej metamorfozie, czy też chce odrobinę odświeżyć swój wizerunek. Ważne jest, by nawiązać dobry kontakt z klientem. W przeciwnym razie nigdy nie dowie się, w jakim jest nastroju i czego oczekuje. Długotrwałe i pozytywne relacje są też istotne z innego powodu. Po jakimś czasie goście nie przychodzą do danego salonu tylko do pani Gosi, która ich już zna i której nie boją się zlecić usługi. Oczywiście nie oznacza to, że pozostałe kwestie można zaniedbać. W dalszym ciągu trzeba inwestować w wyposażenie salonu. Myjnia fryzjerska powinna spełniać bardzo wysokie standardy. W przeciwnym razie klient może iść gdzie indziej. Zwłaszcza jeśli usłyszy od koleżanki, że niedaleko otwarli nowy elegancki zakład, w którym pracują fachowcy w swoich dziedzinach. Pewnie jakiś czas będzie się opierać, ale po którejś wizycie spędzonej na niewygodnym fotelu poszuka czegoś innego. Lepiej zapobiegać takim sytuacjom i patrzeć całościowo.

social media

Leave a Reply